Pink is my color!

Det finns många saker jag går igång på.
Det är heminredning, helst ska det vara rosa.
Fast man måste begränsa sig lite.
Men i mitt kök finns ingen begränsning eller stjärnstopp!
En vacker dag kommer säkerligen det inte finnas något därinne i en annan färg.
Nä skämt åsido. Jag älskar färgen, jag dras till den. Det är inget jag väljer,
det bara blir så.
Just nu har jag ej varit hemma på snart 4 månader och jag saknar mitt kök!
Jag saknar att stå där och laga mat (spec. sushi) och baka.
Jag har abstinens. Vill fixa och göra iordning hemma..




Mitt älskade lilla kök


Nu till det andra.
Jag verkligen suktar efter mer och mer grejor till bakverk.
Det finns sjukt mycket därute, visste ni om att det tex. finns socker i alla möjliga färger?
Nej, det är inte lätt att veta. Men hemma har jag socker i massa olika färger,
och det kan användas till så mycket.
Mina absolut främsta saker jag använder sockret på är:

På bakverk förstås





Och när jag vill piffa till kaffet, som det blir rätt ofta.


Har man bara fantasi så går nog det mesta.
En stor favoritpryl för mig är:
Muffinsformar!
Helst ska det vara i silikon och jag fick verkligen jaga efter mina första formar,
 för sånt fanns ju inte i butikerna i Sverige då.
Men nu finns det ju lite överallt, så det är väl tur i oturen.
Har nog en del hemma i alla möjliga färger, formar o storlekar.


Bästa sprayen för bak!


Nej, nu får det vara nock för idag så kommer det snart fler recept,
och annat trevligt en annan dag.

Tack för kaffet och god svejs


Kommentarer
Postat av: hanna

sjukt snygg blogg! ;)

2010-03-05 @ 14:25:30
URL: http://flickanheterhanna.blogg.se/
Postat av: hanna

så lite så! ;) vad gör du då?

2010-03-05 @ 17:49:35
URL: http://flickanheterhanna.blogg.seh
Postat av: m

omg, världens sötaste blogg hitils år 2010 !

2010-03-06 @ 01:32:44
URL: http://meriemjamil.blogg.se/
Postat av: Em

Jäkligt snyggt kök! :O Jag skulle också vilja fixa hur jag vill och ha vilka färger jag vill, men min pojkvän avskyr det och vi måste kompromissa haha xD

2010-03-09 @ 23:46:21
URL: http://eothain.blogg.se/
Postat av: Annie

Jag älskar ditt kök! Om jag inte var gift med en anti-rosa karl så skulle jag nog ha något liknande! =)

2010-03-11 @ 18:32:27
URL: http://finskamamman.blogg.se/
Postat av: Vera

åh jag älskar din blogg och din stil!!!du verkar så sjukt cool:)

2010-10-11 @ 22:46:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0