ButterBeans


Tjobalo!
Barnen sover, sambon pluggar och jag hänger här som en annan !"//&&%¤#"
Trots taskigt väder har vi iallafall haft lite mys. Bäste Ek kom förbi och var såååå söt.
Fick jordgubbsplantor åsså så det ska planteras en massa när solen tittar fram.
Igår var vi på Ikea en massa timmar och köpte lite nödvändigt.
Träpall till balkongen blev det också så det blir skönare för fötterna att vistas där.
Men än är det inte klart..några till behövs och så ska det planteras.
Jag är för övrigt blivit helt bilskadad och bara glor bilar hela tiden.
Tur man har Vitto som hjälp ibland, han kan mycket han!
Saknar dessutom någon att få sminka i smyg när dom sover. Han va bäst till det va.
Men iallafall så blev det gott till middag idag igen och 3 av oss fick Butter Bean sallad
och barnen åt ärtsoppa och våfflor.
Häromdagen så var jag mycket mild och överraskade frugan med en tårta!
Som hon tjatat om en, ja i flera månader. Min chokladtårta är den bästa och den fick hon.
Tur man är kreativ och kommer på idéer i samma stund som man håller på.
Istället för en enkel chokladtårta blev det en med kola smörkräm och en massa riven choklad i olika färger!
Det är tur jag är så påhittig för innan hade jag aldrig sett någon ta sig den tiden att färga choklad.
Förutom jag då, hoho.
Det är tur ibland att folk har mig.
Nää, och vet ni..jag är numera en kyckling. Inte längre en rödtott!
Ojoj, jag har till och med silvershampooat mig 2 ggr idag, och det är inte helt hundra än.
Får ge det en färgning till så ska det nog bli bra.
Karln min kommer säkert få en sig en liten snärtig chock över att jag numera är en kyckling.
Aja, sånt får man ta.
Nä, nu ska jag strax göra lite té och packa lite stuff och känna mig behövlig.
Tack och adjö!


Frugans behov skimrar i rosa


Himmelskt gott! Det bästa du aldrig kommer få smaka. Men bara kanske.


Kommentarer
Postat av: Emelie Eriksson

Hej!



Nu har jag en tävling på min blogg.

Vill du ha chansen att bli stjärnbloggen?

Det skulle vara jätte kul om du ville delta i tävlingen=)



www.eriksssonemeliee.blogg.se



Kram

2010-05-16 @ 22:37:59
URL: http://eriksssonemeliee.blogg.se/
Postat av: Althea

Oj oj, det var en färglader en. Härligt!

2010-05-17 @ 12:00:07
URL: http://rockerland.blogg.se/
Postat av: Kc

Ohhh vad goda de ser ut! :O<33333

2010-05-23 @ 08:58:24
URL: http://kassiie.blogg.se/
Postat av: moster

oooh vad söt! Jag hade blivit hur glad som helst om jag fick en sån tårta.

2010-05-27 @ 22:04:50
URL: http://mosterbakar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0