Twix cupcakes recept!

I helgen blev det som sagt cupcakes bak. Efter massa mer krans och kanelbullebak.
Blev så uppskattat dagen innan så det fick bli en resumé!
Tack för era söta kommentarer, och svar på en av era kommentarer:
Ja, receptet på kanelbullarna är ett klassiskt recept som jag hittat på nätet,
men jag brukar ommodifiera recept ibland.
Som tex. receptet nedan på kanelbullarna.
Jag har mer socker och smör i;) samt chokladglasyren.
Man får prova sig fram, jag gillar mjuka och söta bullar!
Receptet nedan är ursprungligen Leilas grundrecept  fast med en touch av min smak.
(Dvs, mer smak och krispighet)


Twix Cupcakes

3 ägg
2 1/2 dl strösocker
2 tsk vaniljsocker
100 g margarin
1 dl mjölk
3 1/2 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
1 nypa salt
2-3 paket Twix

  • Sätt ugnen på 175 grader.
  • Vispa ägg, strösocker och vanilj pösigt.
  • Smält smöret, häll i mjölken och blanda ner det i smeten.
  • Blanda vetemjöl, bakpulver och salt och häll ner med det andra.
  • Hacka ner twixen till små bitar och blanda i.
  • Häll ner smeten i muffinsformar och med plåten i ugnen.
    Tips!
    Om du använder en plåt för muffins så blir resultatet bättre!
  • Grädda i mitten av ugnen i ca 8-10 minuter.
    (Ju större muffins desto mer tid)

Följ min blogg med bloglovin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0