Sallad är livet!


Hola!
Nu har jag precis fixat till en supergod sallad. Inte varje dag man får tid till det minsann.
Men idag, ja idag kändes det som det behövdes en god sallad. Mest för att jag BARA tänkte äta det,
för att gå ner i vikt och så. Men det blir man ej mätt på. Så får se om jag även äter maten jag ska laga.
Aja, inte lätt det med vikt inte. Man vill ju inte va för smal, men jag vill inte bli för rultig heller.
Hatar vikthetsen som pågår, vem bryr sig om några kg? Trams.
Bara man trivs bra med sig själv så ska det nog gå bra. Fet som het.

Nu ska jag snart fortsätta med maten men först recept på nyttig och god sallad




Salladen består av ruccola, spenat och mangold.
Röd lök
Gurka
Tomater
Färska Championer
Röd paprika
Avocado
Fetaost
Oliver fyllda med vitlök
Rostade solrosfrön
Och slutligen en skvätt olivolja & balsamvinäger.
Samt lite flingsalt på det.

Wuunderbart!


För övrigt blev det lite shopping till barnen.
Dom växer som små svampar och kläderna blir för små alldeles för fort.
Så det gäller att uppdatera garderoberna.
Dagens köp var inspirerad av cowboys & cupcakes.
Perfekt då vi ska åka till High Chaparall snart och ja, cupcakes för att det är det bästa!

Imorrn, då ska det målas i mitt sovrum. Min bästa Ek kommer och hjälper mig och vi ska dessutom trubadura. Det är det närmaste jag kan komma att repa igen.
Ja, vi spelar gitarr och sjunger fina låtar.
Och lite kaffe på det. DET är livet det!
Nej, nu får det va nog och jag går tillbaka till köket där jag hör hemma.

 


Kommentarer
Postat av: Amila

Ser riktigt gott ut :)

2010-04-15 @ 16:50:04
URL: http://amilahe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0