Ohh heaven

Det finns alltid något man suktar efter, något som gör en galen.
Detta något är (var?)semlor för mig!
Det fanns inge stopp, kunde äta hur många som helst
(att jag var gravid båda gångerna på fettisdagen gjorde det ju icke lättare)
Men hur som helst. Semlor var en stor favorit och det är tur o oturen att det bara är en gång om året
ja, 2 veckor om året för min del.
Här på ön fanns det ju inge semlor att köpa, så jag fick ta och baka egna.
Så fruktansvärt gott må jag säga!



Men det jag skulle komma till var att något annat har hamnat på förstaplats.
Något som tog sig förbi semlan rakt till mitt hjärta (och mage, flera kg tyngre)

Snúdur!
DET är något himmelskt!
Stoora kanelsnurror med chokladglasyr.
Och inte är det lätt att försöka baka egna, nej du. Det är lättare sagt än gjort.
Det är nåt speciellt med dessa. Supermjuka och gudomliga.

Nu är det fredag och jag är sugen på att baka.
Jag ska baka kanelbullar och försöka få till en variant på snúdur
Bilder och recept kommer..

Tack och hej semlepastej


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0